Σκεπτικό Εξειδίκευσης |
Η πρώτη κατεύθυνση του έργου είναι η εξειδίκευση εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (εκπαιδευτικού προσωπικού που θα στελεχώσουν τις Σ.Μ.Ε.Α. και τα τμήματα ένταξης) με αντικείμενο την εκπαίδευση ατόμων με σοβαρά προβλήματα όρασης.
Στην εξειδίκευση συμμετέχουν 80 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα παρακολουθήσουν 100 ώρες θεωρητικού κύκλου μαθημάτων και θα συμμετέχουν σε 300 ώρες πρακτικής εξάσκησης (σύνολο ωρών εξειδίκευσης: 400 ώρες).
Η θεματολογία των θεωρητικών μαθημάτων αφορά:
α. Την ειδική και ενταξιακή εκπαίδευση παιδιών με σοβαρά προβλήματα όρασης,
β. τις ειδικές εκπαιδευτικές πρακτικές που αφορούν σε ζητήματα του αναλυτικού προγράμματος,
γ. την κοινωνιολογική-παιδαγωγική-ψυχολογική προσέγγιση των ατόμων με προβλήματα όρασης,
δ. την γλωσσολογική υπόσταση της γραφής Braill.
Η πρακτική εξάσκηση στοχεύει:
α. Στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με μαθητές που φέρουν σοβαρά προβλήματα όρασης,
β. στην εκμάθηση ειδικών δεξιοτήτων απαραίτητων στην εκπαίδευση παιδιών με προβλήματα όρασης (ανάγνωση και γραφή του συστήματος Braille, κινητικός προσανατολισμός, απτικοποίηση εκπαιδευτικού υλικού),
γ. στην εκμάθηση βασικών τεχνικών για τη διαμόρφωση και διαφοροποίηση του αναλυτικού προγράμματος ποικίλων μαθημάτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
δ. εφαρμογή των ειδικών δεξιοτήτων στην εκπαιδευτική πράξη.