Κέντρο Έρευνας και Τεκμηρίωσης Ενταξιακών
Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων

 
 


 

Μία από τις βασικότερες και σύγχρονες εκπαιδευτικές κατευθύνσεις της ειδικής αγωγής, που απασχόλησαν και απασχολούν τη διεθνή επιστημονική εκπαιδευτική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες, είναι η ένταξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση.

 

Τις δύο τελευταίες δεκαετίες η ενταξιακή εκπαιδευτική πολιτική χαρακτήρισε, σε θεσμικό τουλάχιστον επίπεδο, το χώρο της γενικής και ειδικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

 

Από το 1985 έως και σήμερα η ενταξιακή εκπαίδευση τόσο σε θεωρητικό όσο και σε εφαρμοσμένο επίπεδο καθορίζεται από μια σειρά δυσκολιών που άπτονται της εφαρμογής της. Το σύνολο των δυσκολιών αυτών έχει απασχολήσει τα τελευταία χρόνια την ερευνητική ομάδα του Κ.Ε.Τ.Ε.Ε.Π. η οποία εργάστηκε για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση πρότυπων ενταξιακών προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους.

 

Η πολύχρονη αυτή ενασχόληση είχε ως αποτέλεσμα τη συγκέντρωση ενός σημαντικού παιδαγωγικού και ερευνητικού υλικού, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί για την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γονέων, ερευνητών και φοιτητών σε θέματα ένταξης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση.

 

Για τους παραπάνω λόγους υλοποιείται, στο πλαίσιο του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Κέντρο Τεκμηρίωσης, Σχεδιασμού και Εφαρμογής Ειδικών και Ενταξιακών Προγραμμάτων.

 

Στόχοι του Κέντρου είναι:

 

·        Η εκπαιδευτική έρευνα στο χώρο της ενταξιακής εκπαίδευσης

·        Η έκδοση επιστημονικών βιβλίων για εκπαιδευτικούς και γονείς

·        Η εξειδίκευση εκπαιδευτικών σε θέματα ένταξης

·        Η εκπαιδευτική υποστήριξη εκπαιδευτικών και γονέων

·        Η εφαρμογή πρότυπων ενταξιακών προγραμμάτων

 

Η υλοποίηση των προαναφερόμενων στόχων θα συμβάλει στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής όσον αφορά στην ένταξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση, στην άρση των κοινωνικών στερεοτύπων απέναντι στην αναπηρία και στην προώθηση του δικαιώματος των ίσων ευκαιριών για όλους στην εκπαίδευση.

 

Η οικονομική ενίσχυση του κέντρου θα παρέχεται από ευρωπαϊκούς πόρους, καθώς επίσης και από άλλα ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα.

 

 

 

Ερευνητική ομάδα του Κ.Ε.Τ.Ε.Ε.Π.

 

Αθηνά Ζώνιου-Σιδέρη,  αναπληρώτρια καθηγήτρια Ειδικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Παναγιώτα Καραγιάννη, διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής, μέλος του Κέντρου Έρευνας και Τεκμηρίωσης Ενταξιακών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Ευδοξία Ντεροπούλου, υποψ. διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής, μέλος του Κέντρου Έρευνας και Τεκμηρίωσης Ενταξιακών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Ηλέκτρα Σπανδάγου, διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής, μέλος του Κέντρου Έρευνας και Τεκμηρίωσης Ενταξιακών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Αθηνών.

 

 

 

        Πίσω