|
Το συγκεκριμένο έργο αφορά στην ανάπτυξη του υπάρχοντος αναλυτικού προγράμματος και τις προσαρμογές για το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Πιο συγκεκριμένα, το Κ.Ε.Τ.Ε.Ε.Π. έχει αναλάβει την προσαρμογή του Δ.Ε.Π.Π.Σ-Α.Π.Σ. που αφορά στην κατηγορία του μαθητικού πληθυσμού με προβλήματα όρασης και τύφλωση.
Το συγκεκριμένο έργο αναφέρεται σε προσαρμογές που αφορούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά μήκος όλων των γνωστικών αντικειμένων.
Οι βασικές αρχές στις οποίες στηρίζεται η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου είναι οι παρακάτω:
· Πρόσβαση στη γνώση όλων των μαθητών,
· παροχή ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης μέσω του συστηματικού σχεδιασμού για τη δημιουργία ενός ευέλικτου προγράμματος με προτεραιότητα και στόχο τη συγκεκριμένη αναπηρία.
Το συγκεκριμένο έργο επιδιώκει, εκτός της δημιουργίας ευέλικτων δραστηριοτήτων για την κάθε αναπηρία, την εξέταση των στόχων του Δ.Ε.Π.Π.Σ-Α.Π.Σ. όπως προτείνονται για το γενικό σχολείο. Από διεπιστημονική ομάδα του Κ.Ε.Τ.Ε.Ε.Π. εξετάζεται η οργάνωση της ύλης η οποία αντανακλά κυρίως τις ιδιαιτερότητες της κάθε γνωστικής περιοχής έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις αρχές της μάθησης. Η υλοποίηση του έργου λαμβάνει υπόψη της τα σύγχρονα δεδομένα της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας, τα οποία αναφέρονται στους τρόπους μάθησης των παιδιών, αλλά και τα δεδομένα των επιστημών του συγκεκριμένου κάθε φορά γνωστικού αντικειμένου. Ερευνάται επίσης η διάταξη της ύλης για τους τυφλούς μαθητές έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η σπειροειδής της διάταξη επιτρέποντας με αυτό τον τρόπο τη διατήρηση των κεκτημένων γνώσεων και την επαύξησή τους. Επίσης στόχο του συγκεκριμένου έργου αποτελεί η διαμόρφωση εσωτερικής συνοχής της ύλης για το συγκεκριμένο μαθητικό πληθυσμό. Οι προσαρμογές του Δ.Ε.Π.Π.Σ-Α.Π.Σ. ως στόχο έχουν τη δυνατότητα εφαρμογής του σε διαφορετικού τύπου σχολικές μονάδες.
Τέλος, το έργο στόχο έχει να προτείνει μεθοδολογικές διδακτικές προσεγγίσεις και διδακτικό υλικό, καθώς και εργαλεία αξιολόγησης.